Testovanie EETS providerov v plnom prúde: OBE jednotky musia najazdiť 10.000 kilometrov

IT
17.8.2023

Slovenský mýtny trh je už pripravený na príchod nových medzinárodných EETS poskytovateľov, ktorí budú vyberať mýto od Nového roka už aj na Slovensku. Tí sú momentálne v testovacej fáze, počas ktorej musia napríklad najazdiť 10.000 kilometrov, aby sme zistili, či sú ich systémy kompatibilné s našimi. Slovensko v tomto kroku akreditácie nových výbercov mýta postupuje unikátne – vytvorili sme zrkadlové testovacie prostredie, preto dokážeme testovať dvoch EETS poskytovateľov naraz. Prečítajte si, ako prebiehajú testy palubných jednotiek. 

Počas individuálnych skúšok vykonáme na OBE jednotke poskytovateľa takmer 20 testov. Musia s palubnou jednotkou vykonať niekoľko prejazdov popri statickom kontrolnom vozidle, popri mobilnom (idúcom) kontrolnom vozidle a testujeme aj prejazdy pod kontrolnými bránami. Potom nasledujú komplexné skúšky, počas ktorých sa overí celková funkcionalita procesov. Nasleduje pilotná prevádzka, počas ktorej prebieha permanentné jazdenie na slovenských cestách a počas ktorej overujeme, či sú palubné jednotky jednotlivých EETS poskytovateľov správne nastavené.

Testy v číslach:
• 20 prejazdov vedľa stojaceho kontrolného vozidla
• 20 prejazdov popri mobilnom (idúcom) kontrolnom vozidle
• 100 prejazdov pod kontrolnou bránou
• 4 komplexné skúšky overujúce celkovú funkcionalitu procesov


Aká je funkcia kontrolného vozidla v testovaní EETS?
Kontrolné vozidlo je vybavené monitorom, ktorý zobrazuje dáta z testovaných palubných jednotiek uložených v okoloidúcom vozidle. Mýtny úradník si vie prejsť všetky potrebné informácie – napríklad počet náprav, emisnú normu nákladného vozidla, ale hlavne vie skontrolovať, či je palubná jednotka zapnutá a či je mýto zaplatené alebo nie. V prípade porušenia niektorých povinností vie posádka vozidla udeliť aj pokutu. Z pohľadu testovania nových EETS poskytovateľov je úlohou kontrolných vozidiel práve preverovať správnosť nastavenia palubných jednotiek.

Pilotná prevádzka v číslach:
• Testovacia flotila 3 vozidiel na jedného EETS poskytovateľa
• 9 palubných jednotiek
• Aspoň 6000 prejazdených kilometrov po diaľniciach
• Aspoň 4000 prejazdených kilometrov po cestách I. triedy
• 18 vybraných úsekov, po ktorých musia prejsť aspoň dvakrát


V akreditačnom procese sa momentálne nachádzajú štyria EETS poskytovatelia. Sú nimi ITIS, Telepass, Eurowag a Toll4Europe. Vytvorili sme všetky podmienky na to, aby všetci otestovaní EETS poskytovatelia nastúpili na ostrú prevádzku 1.1.2024.

Zdieľajte tento príspevok:

Aktuality

Testovanie EETS providerov v plnom prúde: OBE jednotky musia najazdiť 10.000 kilometrov
IT 17.8.2023

Testovanie EETS providerov v plnom prúde: OBE jednotky musia najazdiť 10.000 kilometrov

Slovenský mýtny trh je už pripravený na príchod nových medzinárodných EETS poskytovateľov, ktorí budú vyberať mýto od Nového roka už aj na Slovensku. Tí sú momentálne v testovacej fáze, počas ktorej musia napríklad najazdiť 10.000 kilometrov, aby sme zistili, či sú ich systémy kompatibilné s našimi. Slovensko v tomto kroku akreditácie nových výbercov mýta postupuje unikátne – vytvorili sme zrkadlové testovacie prostredie, preto dokážeme testovať dvoch EETS poskytovateľov naraz. Prečítajte si, ako prebiehajú testy palubných jednotiek.

Príchod EETS poskytovateľov výrazne zníži nákladovosť výberu mýta
Novinky 16.8.2023

Príchod EETS poskytovateľov výrazne zníži nákladovosť výberu mýta

Pokroky pri otváraní slovenského mýtneho trhu pre medzinárodných EETS poskytovateľov, harmonogram ich vstupu na trh a pozitívny vplyv liberalizácie trhu na nákladovosť výberu mýta na Slovensku. To boli hlavné témy, o ktoré sa dnes na pôde NDS zaujímali premiér Ľudovít Ódor a minister dopravy Pavol Lančarič. Manažment NDS vyzdvihuje prínosy príchodu EETS poskytovateľov, ktoré spočívajú nielen vo výraznom znížení nákladovosti výberu mýta, ale aj vo výhodách pre dopravcov. Mýtny trh už nebude monopolizovaný, vytvorí sa teda prirodzená súťaž, čo prinesie kvalitnejšie služby pre dopravcov a nižšie náklady pre štát. Už v budúcom roku očakávame, že minimálne 85 % vybraného mýta ostane v rozpočte NDS, vďaka čomu budeme môcť pristúpiť k intenzívnejšiemu skvalitňovaniu infraštruktúry diaľnic a rýchlostných ciest.

Dôležité informácie o mýtnom systéme na jednom mieste
IT 10.8.2023

Dôležité informácie o mýtnom systéme na jednom mieste

„Mýto“ je veľmi komplikovaná téma a niekedy sa môže stať, že sa informácie interpretujú inak, ako v skutočnosti sú. V roku 2023 mal štát zaplatiť na nákladoch 103 mil. eur, no nakoniec sa túto sumu podarilo stlačiť na 63 mil. Mnoho otázok a nezrovnalostí vychádza nielen z prostredia laickej verejnosti, ale častokrát sa objavujú aj v mediálnom prostredí.

Mýty o elektronickom mýtnom systéme, časť 4.
Novinky 7.7.2023

Mýty o elektronickom mýtnom systéme, časť 4.

Záujem o tému nového spôsobu výberu mýta neutícha. Je to prirodzené a pochopiteľné. Aj v tejto časti si prečítate pravdivé vysvetlenia, podložené faktami, pretože kreovanie nového mýtneho systému je potrebné chápať v kontexte. Máme spoločný cieľ – aby verejné peniaze boli investované čo najrozumnejšie a najefektívnejšie, a aby čo najviac peňazí z výberu mýta ostalo v domácej ekonomike. Pozrite si najnovšie mýty o mýte.

Odoberajte newsletter

Buďte v obraze, pretože vedieť ako prví novinky z oblasti mýta je super. Nie je MÝTO jedno.

Prosím vyplňte správnu emailovú adresu!
Top